مرکز توانبخشی دبی

این وبلاگ در باره ارائه خدمات مرکز توانبخشی دبی است.

مرکز توانبخشی دبی

این وبلاگ در باره ارائه خدمات مرکز توانبخشی دبی است.

بنجامین فرانکلین پیشگام خودیاری و خودسازی

بنجامین فرانکلین، دانشمند، نویسنده و سیاستمدار برجسته آمریکایی، نه تنها میراثی از اکتشافات علمی و دستاوردهای سیاسی، بلکه بینش های ارزشمندی را در مورد خودسازی به یادگار گذاشت. بیایید در نوشته‌های او کاوش کنیم و بررسی کنیم که چگونه می‌توانند به عنوان نوعی خود هیپنوتیزم عمل کنند:


**1. "راه رسیدن به ثروت"**
در سال 1758، فرانکلین مقاله ای با عنوان "راه به سوی ثروت" نوشت. در این کار، او خردی را به اشتراک گذاشت که به موفقیت خودش کمک کرد. عبارات مختصر او، مانند «زود به رختخواب رفتن، و زود برخاستن، انسان را سالم، ثروتمند و عاقل می‌سازد» حتی امروز هم طنین انداز است. تصور کنید اگر فرانکلین در عصر دیجیتال ما زندگی می‌کرد، سخنان او به مانندجواهری ویروسی می شد و در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شد! او تشخیص داد که داشتن یک زندگی با فضیلت مستلزم تلاش و هوشیاری در برابر عادات بد است.


**2. 13 فضیلت**فرانکلین مجموعه ای از اصول اصلی

 - " فضیلت" خود را برای پرورش شخصیت و داشتن یک زندگی با فضیلت ایجاد کرد. او هر هفته روی تمرین یک فضیلت در یک زمان تمرکز می کرد و هر تخلفی را در یک دفترچه ثبت می کرد. این نمودار خود-بهبودی به او کمک کرد تا در مسیر خود باقی بماند و نظم و انضباط را حفظ کند.
نوشته های فرانکلین به عنوان نوعی خود هیپنوتیزم عمل می کند و خوانندگان را به سمت عادات بهتر، انضباط و رشد شخصی راهنمایی می کند. همانطور که یک پیشنهاد هیپنوتیزمی می تواند بر رفتار تأثیر بگذارد، سخنان فرانکلین تغییرات مثبت را تشویق می کند. پس بیایید حکمت بی‌زمان او را در آغوش بگیریم و سفر خود را آغاز کنیم


### **13 فضیلت فرانکلین: راهنمای قرن 18 برای زندگی مدرن**


1. **اعتدال**: *در خوردن امساک نکنید و زیاده روی هم نکنید.* 
- تلقین: "من بر خواسته هایم مسلط هستم، در همه چیز اعتدال را انتخاب می کنم."
- تجسم: تصور کنید که انتخاب‌های متعادلی انجام می‌دهید - خوردن غذای مقوی، جرعه جرعه نوشیدن آب و اجتناب از افراط.


2. **سکوت**: *سخن نگویید جز آنچه ممکن است به نفع دیگران یا خودتان باشد. از مکالمه بی اهمیت خودداری کنید.* 
- تلقین: "حرفهای من قدرت دارد. هدفمند صحبت می کنم و با دقت گوش می دهم."
- تجسم: دریاچه ای آرام را تصور کنید. همانطور که موج ها فرو می نشینند، ذهن شما ساکن می شود. به خرد درونی خود گوش دهید.


3. **نظم**: *بگذارید همه چیزهای شما جای خود را داشته باشند. بگذارید هر بخش از کسب و کار شما وقت خود را داشته باشد.* 
- تلقین: "من نظم را در زندگی خود ایجاد می کنم. هر چیزی مکان و زمان خود را دارد."
- تجسم: محیط اطراف خود را سازماندهی شده ببینید - یک میز مرتب، لباس های مرتب تا شده. کارایی آرامش را احساس کنید.


4. **قطعیت**: *تصمیم بگیرید آنچه را که باید انجام دهید. آنچه را که حل می کنید بدون شکست انجام دهید.* 
- تلقین: "من مصمم هستم. نیت من تبدیل به اعمال می شود."
- تجسم: یک قله کوه را تجسم کنید. قدم به قدم به سمت اهداف خود پیش بروید. هر قدم هدفمند است.


5. ** صرفه جویی**: *هیچ هزینه ای جز نیکی کردن به دیگران یا خود نداشته باشید. یعنی چیزی را هدر ندهید.* 

 تلقین: "من از منابع عاقلانه استفاده می کنم. هر انتخابی با هدف من مطابقت دارد."
- تجسم: یک سکه را در دست خود تصور کنید. آن را متفکرانه خرج کنید و روی آنچه واقعاً مهم است سرمایه گذاری کنید.


6. **پاکیزگی**: *هیچ ناپاکی را در بدن، لباس و محل سکونت تحمل نکنید.* 
- **تلقین**: "من به نظافت احترام می گذارم. محیطم را بصورت مرتب حفظ می کنم."
- **تجسم **: خود را در حال نظم، سازماندهی و لذت بردن از طراوت یک فضای تمیز تصور کنید.


7. **آرامش**: *در مسائل جزئی یا اتفاق های رایج یا اجتناب ناپذیر آرامش خود را حفظ کنید.* 
- **تلقین**: "آرامش درونی را پرورش می دهم. در میان طوفان های زندگی آرام می مانم."
- **تجسم**: دریاچه ای آرام را تصور کنید که سطح آن توسط امواج بیرونی مختل نشده است.


8. **پاکی در روابط**: در روابط به دنبال زیبایی و رشد باشید *.* 

- **تلقین**: "من به بدن و روابطم احترام می گذارم. پاکی را انتخاب می کنم."
- **تجسم**: خود را در حال انتخاب آگاهانه و محترمانه در روابط ببینید.


9. **تواضع**: *از عیسی و سقراط تقلید کنید.* 
- **تلقین**: "من فروتنی را می پذیرم. من از نمونه های بزرگ یاد می گیرم."
- **تجسم**: حکمت عیسی و عمق فلسفی سقراط را به تصویر بکشید.


10. **مدیریت زمان**: *زمان را از دست ندهید. همیشه در کاری مفید به کار گرفته شود. تمام اقدامات غیر ضروری را قطع کنید.* 
- **تلقین**: "من سخت کوش هستم. انرژی خود را به سمت تلاش های هدفمند هدایت می کنم."
- **تجسم**: یک روز پربار را تجسم کنید - وظایف تکمیل شده، اهداف به دست آمده.


11. **صداقت**: *از فریب آزاردهنده استفاده نکنید. معصومانه و عادلانه بیندیشید و اگر حرف می زنید مطابق آن صحبت کنید.* 
- **تلقین**: "من اخلاص را تمرین می کنم. سخنان من با حقیقت همسو است."
- **تجسم **: ارتباط شفاف و عاری از برنامه های پنهان را تصور کنید.


12. **عدالت**: عدالت را انتخاب کنید حتی اگر با منافع گذرای شما مطابقت نداشته باشد.* 
- **تلقین**: "من عدالت را رعایت می کنم. با دیگران منصفانه رفتار می کنم."
- **تجسم**: یک مقیاس متعادل را ببینید که نمادی از انصاف و رفتار اخلاقی است.


13. **اعتدال**: *از افراط و تفریط بپرهیزید.* 
- **تلقین**: "من تعادل پیدا می کنم. بارهای غیر ضروری را رها می کنم."
- **تجسم**: یک راه میانه را تصور کنید – نه افراطی و نه کم.


به یاد داشته باشید، این فضایل قوانین سفت و سختی نیستند، بلکه اصول راهنما هستند. آنها را با زندگی خود تطبیق دهید و اجازه دهید خرد فرانکلین الهام بخش سفر شما به سوی خودسازی باشد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد