مرکز توانبخشی دبی

این وبلاگ در باره ارائه خدمات مرکز توانبخشی دبی است.

مرکز توانبخشی دبی

این وبلاگ در باره ارائه خدمات مرکز توانبخشی دبی است.

درس‌هایی از کتاب جریان برای معامله‌گران

میهالی در کتاب جریان به مفهوم جریان می‌پردازد. جریان یا غرقگی حالتی از جذب و غرق شدن در یک فعالیت است. معامله‌گران می‌توانند با استفاده از مهارت قرار گرفتن در حالت غرقگی عملکرد و سود خود را افزایش دهند. در اینجا به اصول جریان می‌پردازیم همراه با مثال‌هایی برای معامله‌گران.

جریان  یا غرقگی چیست؟

جریان یا غرقگی زمانی به وجود می‌آید که شما غرق یک فعالیت شوید به طوری که زمان و خودآگاهی از خود را از دست بدهید و اصطلاحا در منطقه قرار بگیرید.


اصول قرار گرفتن در حالت غرقگی

۱. انتخاب اهداف شفاف و واضح: اهداف شفاف واضح و مشخصی را انتخاب بکنید. اگر اهداف گنگ باشد یا مبهم باشد از جریان خارج می‌شوید.


۲. تطابق مهارت با هدف: 

اگر هدف‌هایی را انتخاب بکنید که خیلی دور از توانایی شما باشد از جریان بیرون می‌آیید.


۳. تمرکز کامل : 

توجه خود را کاملاً معطوف به انجام معاملات کنید.


مثال‌هایی از غرقگی در معاملات

۱. چالش بهینه :

اگر تجزیه و تحلیلی که انجام می‌دهید خیلی ساده باشد دچار کسالت می‌شوید و اگر خیلی پیچیده باشد دچار اضطراب می‌شوید و در هر دو حالت از جریان بیرون می‌آیید.


۲. هماهنگی با بازار: 

با بازار و نوسانات اون هماهنگ باشید. گرفتن پوزیشن، خارج شدن، معکوس کردن و.. همگی در حالتی از هماهنگی با بازار انجام  شود.


۳. زمان معاملات:

 معامله‌گرانی که روزانه به معاملات می‌پردازند در زمان‌های خاصی در حالت غرقگی قرار می‌گیرند عموماً معاملاتی که در بازار سیدنی و توکیو انجام می‌شود معاملات کندتری هستند تا معاملاتی که در بازارهای لندن و توکیو انجام می شود.

بعضی از معامله‌گرها در بازارهای آرام در حالت جریان قرار می‌گیرند و برخی از آنها در بازارهای پر نوسان که آدرنالین بیشتری ترشح می‌شود.


نحوه دستیابی به جریان


۱. تعریف کردن اهداف به صورت واضح و مشخص


۲. در بازار حضور داشته باشید بدین معنی که با تمرکز بالا هماهنگ با بازار قرار بگیرید.


۳. بالا بردن مهارت: مهارت‌های معاملاتی خود را به صورت مستمر توسعه دهید. هرچه مهارت بالاتری در معاملات داشته باشید سریع‌تر و به صورت ماندگارتر در حالت غرقگی قرار می‌گیرید.


به یاد داشته باشید که جریان فقط درباره بالا بردن سود نیست غرقگی حالتی از شادکامی عمیق را در شما ایجاد می‌کند و معاملات را برای شما بسیار لذت بخش می‌سازد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد